دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از آثار جدید پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع)

حوزه/ مدیر پژوهشکده تارخی و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: کلان‌پروژه‌های علمی تشیع در عصر حضور و نقد منابع از جمله این کلان‌پروژه‌هاست که با حضور محققان توانمند در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری، مدیر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امروز در مراسم رونمایی از جدیدترین آثار این پژوهشکده در سخنانی با ذکر این مطلب که پژوهشکده پیش از دریافت مجوز رسمی کار خود را آغاز کرده است گفت: این پژوهشکده اگرچه دارای سابقه فعالیت زیادی است ولی با دریافت مجوز رسمی فعالیت پژوهشگاه، از سال ۸۲ فعالیت رسمی خود را به صورت جدی‌تر ادامه داد.

وی افزود: فعالیت‌های این پژوهشکده پیرامون سیره و زندگینامه معصومان(ع) در سه گروه تاریخ تشیع، فرهنگ و تمدن و سیره اهل بیت(ع) در حال انجام است.مطهری تصریح کرد: تاکنون ۵۰ جلد کتاب از تولیدات این پژوهشکده در بخش‌های مختلف منتشر شده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز چندین اثر جدید رونمایی می‌شود، عنوان کرد: در سال آینده ۱۱ اثر جدید این پژوهشکده که کارهای آن در حال انجام است رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری از اجرای چند کلان‌پروژه خبر داد و افزود: کلان‌پروژه‌های علمی تشیع در عصر حضور و نقد منابع از جمله این کلان‌پروژه‌هاست که با حضور محققان توانمند در دست اجراست.

وی تاکید کرد: از مجموعه ۵۰ جلد آثار منتشره بیش از یک سوم آثار موفق شده‌اند در همایشات و جشنواره‌های مختلف ملی، استانی و .... موفق به کسب رتبه‌های برتر شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha